my life

예전 메모장을 정리하며.. a poem by 85 year old woman

붕둥구리 2024. 6. 12. 17:59
반응형

내 인생을 다시 살 수 있다면,
나는 더 많은 실수를 저지르겠다.
긴장을 풀고,
더 어리석게 살겠다.
나는 지금보다 덜 심각하게 생각하겠다.

나는 더 많은 기회를 잡겠다.
더 많은 여행을 할 것이다.
나는 더 많은 산을 오르고, 더 많은 강을 헤엄칠 것이다.
나는 더 많은 아이스크림을 먹고, 콩을 덜 먹겠다.
많은 문제들을 겪을 것이다.
다만, 상상 속의 문제들은 겪지 않겠다.

나는 매 시간, 매 순간을 신중하고 진지하게 살아가는 사람이었다.

만약 내가 인생을 다시 살 수 있다면
나는 더 많은 순간들을 즐기겠다.
그저 순간들만을 즐기겠다.
매일의 앞날을 너무 많이 생각하지 않고 말이다.

나는 어디를 가든지 체온계, 우비, 낙하산을 꼭 챙겨 다니는 사람이다.
내 인생을 다시 살 수 있다면,
나는 봄에 맨발로 걷기 시작하고, 가을이 되어도 맨발로 다니겠다.

나는 가벼운 짐을 꾸리고 여행을 할 것이다.
다음에는 더 많은 춤을 추고,
더 많은 회전목마를 타고,
더 많은 야생화를 꺾겠다.
내 인생을 다시 살 수 있다면.

Poem by 85 year old woman

 


 

 

There's an 85 year old woman who, at the end of her life, wrote a poem and it goes like this. 

If I had my life to live over, I'd make more mistakes. 

Next time I'd relax I would be sillier than I have been this trip I would take fewer things seriously.

 

I would take more chances I would take more trips. 

I would climb more mountains and swim more rivers. 

I would eat more ice cream and less beings. 

I would perhaps have more actual troubles but I'd have fewer imaginary ones. 

You see,

 

I'm one of those people who lives sincely and same hour after hour day. 

Yeah I've had my moments and if I had to do it over again, I'd have more of them. 

In fact, I'd try to have nothing else it just all US one after another. 

Instead of living so many years ahead of each day

 

you see, I was one of those people who never go anywhere without a thermometer, a raincoat, and a parachute. 

If I had my life to live over, I would start barefoot earlier in the spring and stay that way later in the fall.

 

If I had to do it again, I would travel lighter. 

Next time I would go to more dances I would ride more merry go rounds I would pick more jesus. 

If I had my life to live over.

반응형

'my life' 카테고리의 다른 글

아르헨티나에서 시간  (0) 2024.08.18
Do you think you are average?  (0) 2024.08.12
미래에 갖고 싶은 커리어  (0) 2024.05.07
Leverage Beta, Unleverage Beta 에 대하여  (1) 2024.04.20
미국에서 어떻게 살 것인가?  (1) 2024.04.18